Průzkum způsobu provádění dopravních průzkumů

V dopravní praxi se využívá velké množství různých dopravních průzkumů. Většinu z nich lze realizovat pouze manuálně zápisem do papírového formuláře. Cílem tohoto dotazníku je zmapovat současnou situaci v prostředí ČR v oblasti realizace dopravních průzkumů. Základní otázkou je, jaký je podíl moderních technologií a postupů při realizaci průzkumů, či zda je stále nejvýznamnějším způsobem ruční zápis i vyhodnocení dat.

Dotazník není rozsáhlý a je rozdělen do 4 dílčích částí. První část se ptá na typy průzkumů, které vaše společnost nejčastěji realizuje. Druhá část se zabývá způsoby, jakými tyto průzkumy zajišťujete. Třetí část je věnována vyhodnocování naměřených dat. Závěrečná část pak charakterizuje Vaší společnost.

Otázky jsou koncipovány jako nepovinné. Většina otázek má formu "známkování". Hodnoty 1 až 5 jsou popsány u jednotlivých otázek, jejich logika je však v celém dotazníku jednotná. Velmi oceníme vyplnění tzv. otevřených otázek, kde je možné doplnit další možnosti či detailněji popsat používané metody průzkumů.

Zpracování dotazníku i jakákoli prezentace výsledků bude anonymní. Pokud máte zájem být o výsledcích informováni, vyplňte prosím kontaktní údaje v poslední části dotazníku.

V případě potřeby využijte následující kontakty na organizátory tohoto průzkumu.
Petr Hajduk - hajdupet@fd.cvut.cz
Ing. Martin Langr - langr@k620.fd.cvut.cz, 224359979

ČVUT v Praze, Fakulta dopravní
Ústav dopravní telematiky
Konviktská 20, 110 00 Praha 1
www.k620.fd.cvut.cz
Sign in to Google to save your progress. Learn more
Typy realizovaných průzkumů
Jaké typy průzkumů jsou pro Vaši společnost charakteristické. Tedy takové, kterými se zabýváte nejčastěji.

Jednotlivé typy průzkumů ohodnoťte známkou na stupnici 1 - 5, kde hodnota 1 znamená, že daný typ průzkumu vůbec neprovádíte a hodnota 5, že daný typ průzkumu tvoří významný podíl Vaší činnosti.
Jaké typy průzkumů v oblasti silniční dopravy Vaše firma provádí?
1 - neprovádíme vůbec
2
3
4
5 - provádíme především
profilové průzkumy (kvantitativní; zaměřené především na intenzitu dopravy)
křižovatkové průzkumy (kvantitativní; s rozlišením směrů na křižovatkách)
úsekové průzkumy (kvalitativní; zaměřené především na parametry dopravního proudu)
směrové průzkumy (oblastní; směrové vazby v oblasti např. na základě SPZ/RZ)
Clear selection
Provádí Vaše firma také další samostatné průzkumy v následujících oblastech?
1 - neprovádíme vůbec
2
3
4
5 - provádíme především
pěší doprava
cyklistická doprava
doprava v klidu
chování řidičů (skoronehody)
Clear selection
Jaké typy průzkumu v oblasti veřejné hromadné dopravy provádíte?
1 - neprovádíme vůbec
2
3
4
5 - provádíme především
vozidlový
profilový (v zastávce)
ústní dotaz
anketa
Clear selection
Jaké další průzkumy v oblasti dopravy při své činnosti často realizujete?
Průběh průzkumů
Jaké metody využíváte při realizaci dopravních průzkumů a jakým způsobem naměřená data zpracováváte?

Jednotlivé způsoby realizace ohodnoťte známkou na stupnici 1 - 5, kde hodnota 1 znamená, že daný způsob vůbec nevyužíváte a hodnota 5, že daný způsob používáte výhradně.
Jakým způsobem provádíte dopravní průzkumy?
1 - vůbec nepoužíváme
2
3
4
5 - používáme především
manuálně ("čárkování"; zaznamenání odpovědí do předtištěných archů)
s manuální pomůckou (mechanické či elektronické sčítačky,...)
s pomocí speciální aplikace v telefonu či tabletu
audiovizuální zařízení (diktafony, kamery)
dopravní detektory
Clear selection
Jakým způsobem zpracováváte data z měření?
1 - vůbec nepoužíváme
2
3
4
5 - používáme především
manuální (ruční přepis do elektronické podoby z dotazníku, audio- či videozáznamu)
manuální zpracování elektronických dat (manuální práce s daty; např. ze sčítaček či detektorů)
přepis dat se softwarovou podporou (např. excel s makry, jednoúčelové aplikace,...)
automatizovaně (např. vyčítání dat z detektorů pomocí softwaru)
softwarové zpracování audiovizuálního záznamu
Clear selection
Jaké pomůcky, moderní technologie či software používáte při realizaci a zpracování dat?
Okomentujte prosím postup zpracování dat.
(Především v případě, že nabízené odpovědi v dostatečné míře neodpovídají skutečnosti.)
Vyhodnocení průzkumu
Jaké metody využíváte při vyhodnocení dopravních průzkumů?

Jednotlivé způsoby vyhodnocení ohodnoťte známkou na stupnici 1 - 5, kde hodnota 1 znamená, že daný způsob vůbec nevyužíváte a hodnota 5, že daný způsob používáte výhradně.
Jaký způsob používáte pro vyhodnocení průzkumu?
1 - vůbec nepoužíváme
2
3
4
5 - používáme především
manuální (ruční vyhodnocení se základním využitím běžných softwarů)
manuální s využitím maker a jiných podpůrných programů
automatizované s využitím vlastní aplikace či softwaru
automatizované s využitím specializovaného softwaru
Clear selection
Pokud používáte vlastní softwarové řešení či pomůcku, jakou a pro jaký účel?
Pokud používáte specializovaný software, jaký?
Okomentujte prosím postup vyhodnocení dat.
(Především v případě, že nabízené odpovědi v dostatečné míře neodpovídají skutečnosti.)
Jakým způsobem vytváříte grafické a textové výstupy dopravních průzkumů?
1 - vůbec nepoužíváme
2
3
4
5 - používáme především
manuálně v kancelářských programech (MS Office, OpenOffice)
manuálně ve specializovaných typografických a grafických programech (Photoshop, Tex,…)
automatizovaným vlastním softwarovým řešením
s pomocí specializovaného softwaru či poskytované služby
Clear selection
O Vaší společnosti
Zadejte prosím základní charakteristiky Vaší společnosti, pro účely statistického zpracování výskledků.
Vyberte hlavní oblasti činností Vaší firmy
Jak byste charakterizovali Vaší firmu z hlediska realizace dopravních průzkumů?
Clear selection
Kontaktní údaje
Děkujeme za vyplnění tohoto dotazníku. Zpracování výsledků i jejich použití bude anonymní. Pokud však máte zájem o závěry z tohoto výzkumu, vyplňte prosím své kontaktní údaje.
Pokud jste v dotazníku nenalezli všechny možnosti, jak se k dané problematice vyjádřit a chtěli byste se s námi o vaše zkušenosti podělit, dejte nám vědět. Kontakty jsou uvedeny v úvodu tohoto dotazníku. Rádi se Vám ozveme.

Název společnosti
Kontakt
jméno, e-mail, telefon,...
Submit
Clear form
Never submit passwords through Google Forms.
This content is neither created nor endorsed by Google. Report Abuse - Terms of Service - Privacy Policy