- Info
projekt Parkovací kapacity
Zvýšení využití parkovací kapacity na dálnicích za pomoci predikčních modelů
Typ projektu: projekt Alfa Technologické agentury ČR (TAČR), 2. výzva
Trvání projektu: 2012-2014
Řešitelé projektu: FD ČVUT v Praze (koordinátor), Inoxive s.r.o., Kapsch TrafficCom construction & Realization spol. s r.o., Ústav informatiky AV ČR, v.v.i
Cíle projektu:
Předmětem projektu je návrh řešení problematiky nedostatku parkovacích míst pro těžkou nákladní dopravu, především na dálniční síti, jež plyne z dlouhodobého trendu nárůstu objemu dopravy. Na základě analýzy situace a řady výzkumných projektů okolních států Evropy si projekt klade za cíl navrhnout systém, který bude na základě vstupních dat z mýtného systému modelovat predikci obsazenosti jednotlivých parkovacích míst tak, aby optimalizoval jejich využití.
Výsledky projektu:
- Metodika lokalizace vhodného místa pro rozšíření/vytvoření parkoviště
Metodika je zaměřená na lokalizaci vhodného místa pro vytvoření nových parkovacích ploch pro TNV na dálniční síti a základě využití historických dat z elektronického systému výkonového zpoplatnění.
- Funkční vzorek systému
Funkční vzorek telematického predikčního systému má za cíl integrovat veškeré prvky dle navržené architektury a ověřit tak fungování celého systému pro definovanou oblast. Funkční vzorek celého systému poskytuje informace o predikované obsazenosti parkovišť na dálnici D5 v definovaných časových horizontech prostřednictvím mobilní aplikace určené pro operační systém Android.
- Software predikčního modelu
Software PrePark vznikl jako back-end aplikace (bez grafického rozhraní) na základě predikčního modelu navrženého při řešení projektu TA02031411. PrePark je softwarový statistický nástroj, který na základě dat z mýtného systému predikuje obsazenost jednotlivých parkovacích míst na dálnicích v ČR.
Vedoucí projektu na FD: prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek
Kontaktní osoba: Ing. Zdeněk Lokaj, Ph.D.
Webová stránka projektu: